| |
 |
Història
de la taula |
|
|
|
Al llarg de la història
moltes civilitzacions han utilitzat els elements de la natura
per a construir edificis,
elaborar objectes, etc. Però no hi havia cap sistemàtica
que permetés identificar-los i anomenar-los de
forma regular. Els primers en interessar-se per la divisió
de la matèria van ser els Grecs.
Evolució cronològica sobre la matèria
i la Taula Periòdica.
- Segle IV a.C. Demòcrit pensa que les substàncies
es poden dividir en parts petites fins l’àtom.
- Segle V, Empèdocles reuneix diferents teories
dient que les substàncies es troben formades per
Terra, Aigua, Foc i Aire. Aristòtil afegeix un
nou element (la cinquena essència (èter)).
- Aparició de l’alquímia després
de la mort d’Aristòtil .
- Segle VII i VIII amb les conquestes dels àrabs
i els coneixements del poble i els alquimistes s’introdueixen
dos nous elements a la llista (el Mercuri i el Sofre).
- Els alquimistes després de molts treballs descobreixen
més elements com l’antimoni, bismut, zinc,
àcids forts, ...
- Segle XVI, Paracelso (últim alquimista) introdueix
la sal com un nou element.
- Segle XVII, Robert Boyle rebutja les idees dels alquimistes
i defineix els elements químics com substàncies
que no poden ser descompostes en altres de més
simples. Naixement de la Química.
|
|
|
|
|
|